Уметничка школа у Краљеву – Основни подаци
Назив школе: Уметничка школа у Краљеву
Адреса: Цара Лазара бр. 38 / 36 000 Краљево
Подручје рада: Култура, уметност и јавно информисање
Степен / врста образовања: Средња школа / стручно и уметничко образовање
Жиро рачун школе:
ПИБ:
Матични број:
Уметничка школа у Краљеву је једна од малобројних школа у Србији која се бави образовањем у области ликовне уметности и дизајна. Врло брзо (одмах по упису својих првих матураната на факултете), школа стиче углед, скромно речено, добре школе. Најмлађа у региону, основана је 2004. године као 10-та средњошколска установа у Краљеву. Школа уписује два одељења (40 ученика) годишње у три образовна профила: Ликовни техничар, Техничар дизајна ентеријера и индустријских производа и Техничар дизајна графике. 160 ученика, 42 наставника, 5 радника управе (директор, секретар, шеф рачуноводства, педагог, библиотекар) и 4 помоћна радника чине кориснике школског простора и актере наставних и других активности. Просторије школе налазе се на првом спрату зграде у центру града, познате као „Гвожђар“, преко пута главне поште и уз раме Народне библиотеке „Стефан Првовенчани“. Радни ритам је организован у две смене (први и трећи – други и четврти разред) које ротирају на месец дана. Располажемо са 9 наставних просторија, библиотеком, 2 магацина, наставничком зборницом и канцеларијама (2) за управу. Школа је на спољашњем вредновању (официјелни преглед школе од стране надлежног министарства) добила оцену 3 (скала вредновања је од 1 до 4), без сопствене зграде и услова који прате тај недостатак. Наша школа врло радо учествује у ваннаставним активностима и акцијама, у својој организацији или организацији других, сличних и различитих установа.
Позиција и просторни услови
Позиција и просторни услови зграде у којој школа ради, за број ученика који се школује и број и врсту образовних профила које школа има, након проширења и адаптације 2014. године, слободно се могу назвати одличним. Наравно, идеалне услове школа би могла имати једино изградњом простора по нормативима које прописује надлежно министарсво. У више наврата вођени су разговори са локалном самоуправом, која је јасно показивала жељу да проблем просторија за рад Уметничке школе у Краљеву трајно реши. Друга, такође добра солуција о којој се размишља јесте одабир простора у власништву локалне самоуправе, који би се определио за трајну и потпуну адаптацију и прилагођавање истог важећим нормативима и преко тога модернизованом извођењу наставе.
Кратак историјат школе
Од свог оснивања 2004. па до 2008. године, Уметничка школа у Краљеву радила је у више зграда. За прве две школске године колектив Машинског факултета у Краљеву уступио је неколико својих просторија, а за трећу и почетак четврте, школа је изнајмила простор у Дому друштвених организација. Од 2008. године ради у просторијама на првом спрату зграде „Нови Гвожђар“.
У првој школској години (2004–05) свог постојања школа је на пријемном испиту имала 75 пријављених кандидата, а уписала је 40 ученика у четири образовна профила, три редовна и један огледни. У истој, првој години постојања, осим отварања школе и урађеног програма огледног профила „Техничар за конзервацију и рестаурацију“, школски тим израђује, по речима тада надлежног начелника у Министарству просвете Србије, узоран пројекат, са којим исто министарство конкурише за доделу значајних средстава од јапанске владе. Школа добија на конкурсу прво место, али не и предвиђена новчана средства, која су, непознатим начином и путем, преусмерена у другом правцу.
Наредних година интересовање за упис у Уметничку школу у Краљеву расте, те, иако број основаца у Србији и Краљеву, на жалост, знатно опада, школа у два наврата, уместо планирана два, уписује по три одељења са по 20 ученика. То интересовање основаца за упис у Уметничку школу у Краљеву не престаје ни данас, тако да сваке године, након пријемног испита имамо више кандидата са положеним пријемним испитом него што школа може да упише у први разред.
- године школа, уз сагласност локалне самоуправе, адаптира простор на првом спрату зграде коју користи и тако знатно мења услове за рад, а проширењем постојећих и додавањем нових наставних просторија нарочито побољшава услове за обављање наставне активности.
Зграда
Позиција и просторни услови зграде у којој школа ради, за број ученика који се школује и број и врсту образовних профила које школа има, након проширења и адаптације 2014. године, слободно се могу назвати одличним. Наравно, идеалне услове школа би могла имати једино изградњом простора по нормативима које прописује надлежно министарство. У више наврата вођени су разговори са локалном самоуправом, која је јасно показивала жељу да проблем просторија за рад Уметничке школе у Краљеву трајно реши. Друга, такође добра солуција о којој се размишља јесте одабир простора у власништву локалне самоуправе, који би се определио за трајну и потпуну адаптацију и прилагођавање истог важећим нормативима и преко тога модернизованом извођењу наставе.
Опремљеност школе
Школа поседује неопходну опрему за извођење наставе у свим образовним профилима које има. Сваки наставни профил опремљен је средствима која подржавају практичну и теоријску наставу, укључујући рачунарску опрему, дидактичка средства, библиотеку и ликовне материјале. Наставници редовно учествују на стручним усавршавањима како би пратили савремене трендове у образовању.
Сарадња и активности
Школа активно сарађује са другим образовним установама, институцијама културе, галеријама и уметничким центрима. Ученици учествују у бројним пројектима, изложбама, такмичењима и радионицама, где постижу запажене резултате. Овакве активности омогућавају ученицима да своје знање примене у пракси и да развију професионалне вештине.
Планови за будућност
Уметничка школа у Краљеву наставља да ради на побољшању услова за рад, проширењу наставног програма и осавремењивању наставних метода. Један од приоритетних циљева је обезбеђивање сопственог простора или потпуна адаптација постојећег, што би омогућило још бољу организацију рада и развој додатних активности за ученике.
Уметничка школа у Краљеву са својим ученицима и наставницима остаје посвећена подизању нивоа образовања и неговању уметничког талента младих генерација.